Co jeść na kacu?

Kac stanowi zespól bardzo nieprzyjemnych i objawów, które mogą pojawić się po spożyciu zbyt dużej ilości alkoholu. Z reguły im więcej przyjemne się alkoholu, tym bardziej prawdopodobne jest, że następnego dnia będzie odczuwać się potężnego kaca. Jak dotąd nie stworzono żadnego, w 100% skutecznego medykamentu, który niwelowałby oznaki zatrucia alkoholowego, po suto zakrapianej imprezie. Objawy kaca mogą utrzymywać do 24 godzin. Zaczynają się one, gdy zawartość alkoholu we krwi znacząco spada i jest równa lub bliska zeru. Zazwyczaj pierwsze symptomy zaczynają się tuż po przebudzeniu, choć wymioty czy złe samopoczucie, mogą towarzyszyć danej osobie już w czasie nocnego odpoczynku. Do głównych objawów kaca zalicza się takie dolegliwości, jak m.in.:

• zmęczenie i osłabienie,
  • nadmierne pragnienie i suchość w ustach,
  • bóle głowy i bóle mięśni,
  • nudności, wymioty lub ból brzucha,
  • przerywany sen lub bezsenność,
  • zwiększoną wrażliwość na światło i dźwięk
  • zawroty głowy,
  • drżenie całego ciała,
  • zmniejszoną zdolność koncentracji i sprawności intelektualnej,
  • zaburzenia nastroju, takie jak depresja, niepokój i drażliwość,
  • kołatanie lub przyśpieszone bicie serca,
  • spadek temperatury ciała i skoki ciśnienia krwi.

w celu złagodzenia wyżej wymienionych objawów można skorzystać z pomocy lekarzy specjalistów i zamówić detoks alkoholowy w domu lublin. Jest to skuteczna pomoc, w wyniku której wypłukane zostają z organizmu danej osoby, resztki alkoholu oraz nagromadzone toksyny. Lekarz, wykonujący detoks lublin może podać pacjentowi elektrolity, płyny nawadniające organizm, jak również witaminy i minerały. Dzięki temu osoba, która podda się procedurze, jaką jest detoks alkoholowy w domu lublin, szybciej wraca do równowagi i odzyskuje dobre samopoczucie. Detoksykacja lublin jest odpłatnym zabiegiem, który można w razie potrzeby powtarzać, jednak zbyt częste, nadmierne spożywanie alkoholu może prowadzić do koniczności skorzystania z innego rodzaju pomocy, jaką jest odwyk alkoholowy lublin.

Co jeść na kacu – szybka pomoc w przypadku przedawkowania alkoholu

Lekkie postaci kaca warto jest „leczyć” przy pomocy, dostępnych w domu produktów spożywczych. Są one w stanie złagodzić objawy i przynieść ulgę. Wiadomym jest, iż po suto zakrapianej imprezie należy uzupełnić poziom magnezu, potasu czy sosu, jak również witamin – C i B. Warto również wprowadzić do swojej diety nieco więcej zdrowego tłuszczu, bowiem pozytywnie wpływa on na tempo wchłaniania i metabolizowania w organizmie napojów wyskokowych. W diecie na kaca należy unikać smażonych potraw, jak również dużej ilości tłuszczów trans i chemicznie przetworzonej margaryny. Warto natomiast spożywać jaja, które zawierają dużo cysteiny, biorącej udział w detoksykacji organizmu. Ponadto,  należy sięgnąć po cytrusy, które dostarczają organizmowi dużych ilości witaminy C. Bardzo dobrym sposobem na kaca są kiszonki. Można wypić sok z kwaszonych ogórków lub kapusty kiszonej. Gasi on pragnienie, jak również zawiera cenne bakterie probiotyczne, które odbudowują uszkodzoną florę jelitową. Nadmierne pragnie gasi się również niegazowaną wodą mineralną. Można pić także naturalne soki – np. jabłkowy, pomarańczowy, z aronii, dzikiej róży czy porzeczkowy. Warto uzupełnić poziom potasu, spożywając banany, jak również świeży sok pomidorowy. Do soków warzywnych można dodać szczyptę jodowanej soli, która uzupełni poziom utraconych elektrolitów. W przypadku mało dokuczliwych objawów kaca, warto jest spożyć gotowaną kaszę, która zawiera duże ilości witamin i łatwo przyswajalnych minerałów oraz łagodnie oczyszcza przewód pokarmowy. Jeśli dana osoba nie ma zbyt mocnych perturbacji żołądkowo- jelitowych może sięgnąć po wody magnezowe i te, z nieco wyższym stężeniem sodu i jonów wapnia. Smak wody można wzbogacić poprzez dodanie do niej łyżeczki soku z cytryny. Warto pamiętać, iż objawy kaca nie ustępują po kilku minutach - należy przegotować się na to, iż będą utrzymywać się nawet przez kilka godzin. Spożywanie odpowiednich produktów oraz picie dużej ilości płynów pomaga zagłodzić dokuczliwe objawy przedawkowania napojów wyskokowych.

W przypadku, gdy incydenty alkoholowe zaczynają się regularnie powtarzać, może dojść do rozwinięcia się nałogu. W takiej sytuacji  zaleca się rozpoczęcie leczenia, jakim jest odwyk alkoholowy lublin, z pomocą medykamentu o nazwie naltrexone implant lublin. To skuteczna pomoc dla osób, uzależnionych od napojów wyskokowych.