ALKOHOLIZM JEST CHOROBĄ

Tymczasem współczesne badania dowiodły, że nadmierne spożywanie alkoholu powoduje, w konsekwencji, tragiczne skutki w organizmie osoby pijącej. Uznano zatem, że nałóg alkoholowy należy traktować, tak, jak chorobę, która ogarnia nie tylko ciało, ale również umysł alkoholika. Jak każda choroba, również alkoholizm wymaga leczenia. Początkiem tej drogi, jaką jest leczenie alkoholizmu, jest przede wszystkim decyzja samego alkoholika o podjęciu terapii a jeszcze wcześniej uświadomienie sobie, że jest uzależniony, czyli chory. Osoby borykające się z problemem, jakim jest uzależnienie od alkoholu, nie zawsze rozumieją to, że są de facto chore. Na alkoholizm składają się różnego rodzaju objawy, które jednoznacznie określają tę chorobę. Ich znajomość pozwala na samodzielne bądź z pomocą bliskich, zdiagnozowanie choroby, jaką jest uzależnienie od alkoholu.

ALKOHOLIZM JEST CHOROBĄ - OBJAWY

Nie tylko nadmierne spożywanie alkoholu jest symptomem tego, że ktoś jest alkoholikiem. Ten chorobowy nałóg objawia się na różne sposoby, zarówno w sferze fizycznej, jak i psychicznej człowieka. Główne objawy to:

• uporczywe poszukiwanie okazji do „napicia się”,
  • zaburzenia percepcji, koncentracji, myślenia,
  • zaburzenia osobowości i zmiany w zachowaniu.
  • utrata kontroli nad ilością wypijanego alkoholu,
  • obsesyjne myślenie o alkoholu,
  • sięganie po napoje wyskokowe w chwilach stresu czy smutku,

Osoba uzależniona od spożywania dużych ilości alkoholu całkowicie izoluje się od otoczenia oraz zrywa dotychczasowe relacje rodzinne, zawodowe i towarzyskie. Potrzebuje jednak wsparcia, by wyrwać się z nałogu.

ALKOHOLIZM – CHOROBA, KTÓRĄ MOŻNA LECZYĆ

Jeśli alkoholik potrafi sam lub pozwala sobie uświadomić, że potrzebuje pomocy medycznej, wtedy warto skorzystać z usług specjalistycznej i renomowanej placówki, w której otrzyma profesjonalne wsparcie. Do tego typu miejsc można zaliczyć gabinet Meditus w Lublinie. W miejscu tym znalazło pomoc już wiele osób, które wpadły w szpony nałogu. Lekarze z długoletnim stażem pracy i doświadczeniem w leczeniu uzależnień, otaczają opieką osobę uzależnioną, już od pierwszych chwil jej pobytu w gabinecie Meditus. Tutaj każdy pacjent jest traktowany indywidualnie i z szacunkiem. Wnikliwy wywiad lekarza z pacjentem, pozwala na dogłębne przeanalizowanie każdego przypadku i wybranie optymalnego dla niego procesu leczenia. Wywiad ten umożliwia, poza tym dogłębną diagnozę stanu pacjenta. W przypadku poważnych chorób, wykluczone jest kontynuowanie dalszej terapii bez konsultacji lekarza specjalisty. Jeśli zaś nie ma żadnych przeciwskazań pacjent poddawany jest procedurze, takiej jak detoksykacja alkoholowa, czyli oczyszczaniu organizmu z wszelkich pozostałości po metabolizmie alkoholu oraz wzmacnianiu odpowiednią dawką witamin, elektrolitów i mikro oraz makro elementów. Po tym etapie, chory przechodzi do farmakoterapii, która opiera się na zastosowaniu, w znieczuleniu miejscowym, leku Naltrexone implant. To najnowsza wszywka alkoholowa, która prowokuje działanie awersyjne, w momencie spożycia alkoholu przez osobę, posiadającą ją pod skórą. To najnowsza forma leczenia alkoholizmu, wspierana w gabinecie Meditus psychoterapią. Implantacja, z użyciem środka, jakim jest wszywka Naltrexone jest niezwykle skuteczna. Implant Naltrexone towarzyszy choremu przez 24 godziny na dobę. Przy wsparciu psychoterapeuty, osoba, u której pod skórą znajduje się wszywka alkoholowa, jest w stanie szybko powrócić do życia w abstynencji i normalnego funkcjonowania.

Jeśli masz świadomość, że Ty lub osoba Ci bliska, boryka się z problemem alkoholizmu, skorzystaj z pomocy, jaką jest wszywka alkoholowa i terapia farmakologiczna z udziałem takiego leku, jak Naltrexone Hydrochloride. To szansa na powrót do normalnego życia!